KIK Communicatie Sitemap Contact
Nederlands English

Portfolio

Mijn uitgebreide werkervaring staat natuurlijk ook op LinkedIn (klikt u daarvoor onderaan de pagina op het LinkedIn-icoon). Een aantal projecten wordt hieronder toegelicht. Maar wilt u meer informatie, aarzel dan niet om contact op te nemen.

KLM Flying Blue (v/h Flying Dutchman) - 1999

KLMNadat KLM had besloten haar back-office activiteiten (call center, ticketing, correcties op punten/vluchten) over te dragen aan een leverancier in Engeland ontstonden er diverse problemen. Er was op diverse activiteiten een grote achterstand waardoor het callcenter de telefoontjes amper aan kon. In een klein ‘emergency’ team heeft Karen een audit uitgevoerd bij de leverancier en de pijnpunten snel gedefinieerd. Aan de hand daarvan heeft zij een aantal adviezen neergelegd en binnen 3 maanden zijn de oplossingen geimplementeerd. Ruim op tijd voordat Youp een tweet kon sturen...

ING Bank - 2002

INGNaast adviseren moesten de kantorenmedewerkers in het land vooral ook verkoopgerichter worden onder de nieuwe commercieel directeur Ralph Hamers. Om dat te ondersteunen heeft Karen met een team de 1e salesconferentie vormgegeven. Daarnaast heeft zij met het team een basis gelegd voor alle standaard communicatiemiddelen die vanaf dat moment maandelijks naar de kantoren werden gestuurd (nieuwsbrieven, salestools, e.d.).

RTL Nederland (Yorin FM + RTL FM) - 2005

RTL fm | yorinNadat Karen in 2004 interim hoofd communicatie was geweest, werd zij het jaar erop terug gevraagd door de algemeen directeur van de radiostations, als marketingmanager voor de 2 radiostations. Belangrijkste taak: de brandteams (bestaande uit brandmanagers en junior brandmanagers) van Yorin FM en RTL FM te managen en te laten groeien.

In een overvolle competitieve markt waar men per maand maar 1/10% aandeel groeit/stijgt moet je qua marketing/communicatie het verschil maken. Samen met de zeer creatieve en inspirerende teams werden de meest mooie concepten neergezet, zoals participatie aan live uitzendingen vanaf de Huishoudbeurs en een grote zomercampagne ‘viert de zomer’ voor RTL FM en ‘nothing is impossible’ activiteiten voor en tijdens de U2-concerten en meer...

HEMA - 2006-2008

HEMAEen meer dan 80 jaar oud merk dat immer in beweging blijft. Daarom worden er regelmatig concepten in een pilot getest. Rondom food was er in 2006 van alles te doen. Karen heeft - in nauwe samenwerking met de categorie food & catering - vorm gegeven aan vele activiteiten (visual merchandising, verpakkingen, etc.). Delen van die pilots, maar dan in definitieve vorm, zijn tegenwoordig in de HEMA's te zien.  

T-Mobile - 2008-2010
T-Mobile

Na de migratie van T-Mobile met Orange moest er gekeken worden naar de werkwijze op de communicatie-afdeling. En hoe deze in relatie stond tot de werkwijze bij de marketing- en salesafdelingen. Aan de hand van een inventarisatie heeft Karen een advies voor een nieuwe communicatie-afdeling neergelegd. Van een adviesaanvraag voor de OR, het schrijven van nieuwe functiebeschrijvingen tot het organiseren van workshops op het gebied van briefings, financiën, conceptvoorstellen en projectmanagement, alles droeg bij tot het functioneren van de nieuwe afdeling. Nadat e.e.a. was geïmplementeerd heeft zij ongeveer 1,5 jaar zelf de leiding gevoerd over deze nieuwe afdeling.

ING 2011-2012

ING

ING is een - vanuit de hostmanshipgedachte ontwikkeld - eenduidig geïntegreerd introductieprogramma voor alle nieuwe medewerkers van ING Bank Nederland. In dit programma komen alle elementen samen om medewerkers te voorzien van alle juiste kennis over praktische zaken waardoor ze direct aan het werk kunnen, maar ook alle noodzakelijke inhoud over ING als bedrijf, de klant, regelgeving & gedrag, etc. Daarnaast geeft men op deze manier elke nieuwe medewerker een 'warm welkom'.

De middelenmix bestaat uit o.a. een intranetsite, diverse e-learningmodules, 2 live bijeenkomsten op het hoofdkantoor, welkomstpakket en instructies voor managers en hosts. Een combinatie van click, call & face.

BMW Nederland

BMWBMW Group Nederland (BMW, BMW Motor, MINI) wilde een bureaupitch uitschrijven en vroeg daarbij mijn assistentie op zowel inhoudelijk als procesmatig vlak. Samen met een kernteam van verantwoordelijken bij BMW en MINI zijn we uiteindelijk op de keuze voor JWT Amsterdam voor BMW en Kingsday voor MINI uitgekomen. Over mijn pragmatische manier van werken voor een bureauselectie kunt u vanzelfsprekend contact met mij opnemen. Dan licht ik u e.e.a. graag toe.

Website: TemplateFabriek