KIK Communicatie Sitemap Contact
Nederlands English

Klantbeleving voorop bij Jumbo Foodmarkt

Klantbeleving voorop bij Jumbo Foodmarkt

17-08-2013

Soms kun je een winkel inlopen en na de eerste blik op schappen of instore communicatie word je zo blij dat je van gekkigheid niet meer weet waar je als eerste heen moet lopen. Dat gebeurde mij en freelance collega Heleen Hoek op zaterdag 17 augustus in de Jumbo Foodmarkt te Breda.

Als communicatie-experts met veel ervaring in en grote liefde voor de retail moesten we hier 5 maanden na opening toch eens een kijkje nemen. Vanaf het eerste kopje koffie (lekker en maar 1 euro) tot het laatste kopje koffie (met appelflap) was het een genot om in de winkel te verblijven, ondanks de groter wordende drukte gedurende ons verblijf in de winkel. Maar wat kun je als supermarkt het verschil maken. In visual merchandising, in instore communicatie, in keuze voor producten, in vriendelijkheid van het personeel, in extra cadeautjes bij een bepaald besteed bedrag. We concludeerden dat we eigenlijk graag 85 km. (x 2) omrijden omdat we hier ongelofelijk blij van werden. We hadden niet direct iets nodig, maar de winkel nodigde zo uit om te kopen dat de kar uiteindelijk van schrik volgeladen werd. De bekende retailtermen trekken, duwen en vullen hebben ons helemaal te pakken gehad...-:).

Bookmark and Share

Website: TemplateFabriek